HALAMAN 2

Selasa, 14 Ogos 2012

Majlis Khatam AlQuran dan Sumbangan Duit Raya Pelajar Sesi Petang

Majlis Khatam AlQuran dan Penyampaian Duit Raya
Guru dan Pelajar Sesi Petang SMK Dato' Syed Esa, Batu Pahat, Johor.

14 Ogos 2012, di Surau AlBanna
           Hari ini bersamaan 25 Ramadhan.  Diam tak diam tinggal 4 hari saja lagi sebelum Ramadhan melabuhkan tirainya.  Terasa baru lagi mengucapkan ahlan wah Sahlan ya Ramadhan dan kini terpaksa berpisah.  Sayu rasa hati.
          Selepas waktu rehat, majlis pra hari raya dijalankan.  Tahniah dan terima kasih kepada semua guru yang terlibat secara langsung dan tidak langsung dalam menyediakan  bunga telur, bunga pahar, sampul duit raya dan majlis khatam.  Guru-guru antaranya Ust Jasmi, Pn Mufidah, Pn Hjh Kamilah, Cik Nur Fariha, Tn Hj Md Dan, Pn Asmunah dan ramai lagi kalau nak disebut di sini.  Namun yang penting hasil kerjasama semua guru majlis berjalan lancar dan meriah sekali.  
          Seronok dan terharu melihat kegembiraan pada wajah pelajar-pelajar miskin yang menerima sumbangan duit raya.  Begitu juga semua pelajar Islam menerima duit raya.  Walaupun nilainya tak seberapa namun kegembiraan terpancar di wajah-wajak pelajar yang dikasihi semua.
                 Guru-guru tak ketinggalan menerima duit raya dan bunga telur.  Masing-masing gembira kerana dah lama tak merasa menerima duit raya!!!!  
                   Babak paling mengharukan ketika pelajar-pelajar berbaris bersalaman dan memohon kemaafan daripada para guru.  Dan guru-guru pula silih berganti bermaaf-maafan dengan GPK Petangnya ini.  Untuk semua guru dan pelajar terimalah ucapan daripada saya:

              SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN



Tiada ulasan: