Baca petikan di bawah
ini dengan teliti, kemudian buat satu rumusan tentang usaha-usaha
guru alaf baru mengajarkan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT) dalam proses
pengajaran dan pembelajaran (PdP) dan kepentingan-kepentingan KBAT kepada
murid-murid. Panjangnya rumusan hendaklah tidak
melebihi 120 patah perkataan.
Pendahuluan [2 markah]
1. Petikan
membincangkan peranan-peranan guru alaf baharu untuk mengajarkan Kemahiran
Berfikir Aras Tinggi (KBAT) dalam proses pengajaran dan pembelajaran PdP di
sekolah.
Frasa pertama digunakan: - Petikan ini
Aspek pertama:
Perkataan lain yang sama maksud dengan
perkataan usaha-usaha dan relevan
dengan konteks petikan:
1. Peranan-peranan
2. Cara-cara
3. Langkah-langkah
4. Strategi-strategi
5. Tindakan-tindakan
Aspek ke dua – di sekolah
2. Rumusan
ini membincangkan peranan-peranan guru alaf baharu untuk mengajarkan Kemahiran
Berfikir Aras Tinggi (KBAT) dalam proses pengajaran dan pembelajaran PdP dan
kepentingan-kepentingan KBAT kepada murid-murid. [2 markah]
Frasa pertama digunakan – Rumusan ini
Aspek pertama:
1. Peranan-peranan
2. Cara-cara
3. Langkah-langkah
4. Strategi-strategi
5. Tindakan-tindakan
Aspek kedua : salin semula bahagian
kedua(aspek isi tersirat ) dalam soalan
Kepentingan-kepentingan KBAT kepada
murid-murid
#sekiranya Frasa pertama yang digunakan
Petikan ini calon hanya mendapat - 1 markah
3. Petikan membincangkan peranan-peranan guru alaf baharu untuk mengajarkan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT) dalam proses pengajaran dan pembelajaran PdP dan cara-cra guru memanfaatkan aplikasi komputer untuk meningkatkan KBAT dalam kalangan murid-murid [2 markah]
Frasa pertama digunakan - Petikan ini
Aspek pertama-
1. Peranan-peranan
2. Cara-cara
3. Langkah-langkah
4. Strategi-strategi
5. Tindakan-tindakan
aspek kedua - soalan pemahaman (ii)
aspek kedua - soalan pemahaman (ii)
Pendahuluan 1 markah
1. Petikan
membincangkan peranan-peranan guru alaf baharu untuk mengajarkan Kemahiran
Berfikir Aras Tinggi (KBAT) dalam proses pengajaran dan pembelajaran PdP
Tidak
ada aspek kedua – 1 markah
1. Petikan
ini membincangkan peranan-peranan guru alaf baharu untuk mengajarkan Kemahiran
Berfikir Aras Tinggi (KBAT) dalam proses pengajaran dan pembelajaran PdP dan
kepentingan-kepentingan KBAT kepada murid-murid.
Menggunakan
frasa pertama – Petikan ini...sepatutnya Rumusan ini
1
markah
Pendahuluan
0 markah
Petikan/Rumusan ini membincangkan usaha-usaha
guru alaf baharu untuk mengajarkan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT) dalam
proses pengajaran dan pembelajaran PdP dan kepentingan-kepentingan KBAT kepada
murid-murid.
Tidak menukar asperk pertama iaitu
usaha-usaha. 0 markah
Hanya menyalin semula soalan
Tiada ulasan:
Catat Ulasan