Baca petikan di bawah
ini dengan teliti, kemudian buat satu rumusan tentang usaha-usaha
guru alaf baru mengajarkan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT) dalam proses
pengajaran dan pembelajaran (PdP) dan kepentingan-kepentingan KBAT kepada
murid-murid. Panjangnya rumusan hendaklah tidak
melebihi 120 patah perkataan.
Kesimpulan: (2 markah)
Dua aspek: cadangan + Rasional cadangan
(KBAT)
1. Kesimpulannya, semu guru haruslah
sentiasa berusaha untuk mengajarkan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT) dalam proses pengajaran dan pembelajaran
mereka agar dapat melahirkan generasi yang bijak berfikir dan membuat
keputusan.
2. Kesimpulannya, semua pihak haruslah menyokong usaha
guru untuk mengajarkan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT) dalam proses pengajaran
dan pembelajaran mereka demi menyediakan bakal pemimpin yang berketerampilan
pada masa hadapan.
3. Kesimpulannya, semua pihak haruslah menyokong usaha guru untuk mengajarkan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT) dalam proses pengajaran dan pembelajaran mereka. (i markah sahaja kerana kerana tiada rasional KBAT)
3. Kesimpulannya, semua pihak haruslah menyokong usaha guru untuk mengajarkan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT) dalam proses pengajaran dan pembelajaran mereka. (i markah sahaja kerana kerana tiada rasional KBAT)
Tiada ulasan:
Catat Ulasan